نرم افزار آلیاس


آلیاس روی ویندوز نصب میشه و ازونجا که حرفه ای ترین نرم افزار طراحی سطوح صنعتی هستش بنابراین خودآموز یاد گرفتنش تقریبا غیرممکنه و افراد حرفه ای که بهش مسلط هستن هم اینقدر درآمد و مشغله دارن که هیچوقت وقتشون رو صرف آموزش دادن این نرم افزار نمیکنن. (البته به غیر از من که عاشق تدریسم!)
کاری که طراحای خودرو با آلیاس انجام میدن در حقیقت مربوط به حوزه طراحی بدنه خودرو و سطوح اون هستش. طراحی یه خودرو مراحل مختلفی داره و یکی از مهمترین مراحل اون، طراحی خودرو در کامپیوتر هست که مدل سه بعدی خودرو در این مرحله ساخته میشه. فایل نهایی آلیاس کارا دقیقا اون چیزیه که دستگاه های تولیدی نیاز دارن بنابراین دستگاه های صنعتی که ورقه های بدنه خودرو و جزئیات دیگه رو میسازن از فایل خروجی آلیاس استفاده میکنن.


برای اینکه یه بدنه خودرو تولید بشه حتما به فایل با کیفیت مدل سه بعدیش نیازه که استاندارد های جهانی رو بتونه پاس کنه. من توی دوره های آموزشیم راجب این استاندارد ها صحبت کردم و اینکه چه کیفیتی توسط شرکت های خودروسازی قابل قبول هستش.
طراحی خودرو در آلیاس میتونه از صفر شروع بشه و با ساختن یه سری خطوط و سطوح اولیه یه طرح مفهومی جذاب رو به مخاطب القا کنه. طراحی خودرو رشته ی جذابیه چون هر کسی میتونه طرح و ایده ی خودش رو برای یک خودرو به نمایش بذاره و دیگران علاوه بر استفاده از موارد کارایی اون طرح از دیدنش توی خیابون ها لذت ببرن.
بزرگترین آرزویی که میشه برای طراحی خودرو کرد اینه که یه روزی برسه که هر کس خودروی باب سلیقه ی خودش رو طراحی کنه و بسازه!

#تاریخچه_آلیاس#اتودسک#طراحی#آلیاس
#اتودسک_آلیاس#اتودسک_الیاس#الیاس#آلیاس_دیزاین#طراحی#طراحی_صنعتی#مکانیک#خودرو#طراحی_خودرو#طراح_صنعتی#طراحی_خودرو_یعنی_عشق#طراحی_خودرو_با_آلیاس#مدلسازی#مدلسازی_خودرو#طراحی_ایرانی#چطونه_خودرو_طراحی_کنیم#چگونه_طراح_خودرو_شویم#خودروسازی#ایران_خودرو#سایپا#رشته_طراحی_خودرو#نرم_افزار_طراحی_خودرو#کانسپت#طرح_مفهومی#آموزش_طراحی_خودرو
#آکادمی_آلیاس#استودیو_طراحی

Leave a Comment