کاربرد مدل گِلی خودرو

در مطلب قبلی با مدل گِلی خودرو و فرایند ساختش تا حدودی آشنا شدیم. حالا میخوایم در مورد کاربرد مدل گِلی خودرو صحبت کنیم تا ببینیم که چرا این کار سالیان داز دز استودیوهای طراحی خودرو مرسومه.

کاربرد مدل گِلی خودرو

بررسی اولیه طرح

اولین کاربرد این ماکتها برای اینه که توی خود استودیوهای طراحی خودر، طراحان و مسولین طرح ساخته شده رو پیش از تولید بررسی کنن و در خصوص تغییرات احتمالی که باید در طرح داده بشه، تصمیم بگیرن.

کاربرد مدل گِلی خودرو

تحلیل ایرودینامیکی

وضعیت آیرودینامیکی این ماکتها درون تونل باد توسط مهندسان شبیه سازی و تحلیل میشه و اونها به تیم طراحی بازخورد های لازم رو برای تغییرات سطوح و بهبود طرح میدن

کاربرد مدل گِلی خودرو

اسکن سه بعدی ماکت

تیم طراحی برای اینکه به مدل سه بعدی کامپیوتری نهایی از طرح برسن ماکت گلی رو اسکن میکنن. بعد از روی داده‌های بدست اومده مدل کلاس آ را در نرم‌افزار آلیاس طراحی میکنن. این مدل سه بعدی برای مهندسی تولید استفاده میشه.

رونمایی در نمایشگاه ها

شرکتها بعضی اوقات مدل کانسپت گلی رو در نمایشگاه رونمایی میکنن. سپس بازخوردهای مردم و رسانه‌ها رو از طرح رونمایی شده مورد بررسی قرار میدن و این مواردو در مدلهای تولیدی آینده لحاظ میکنن

کاربرد مدل گِلی خودرو

دوستان ما یک کانال تلگرام و صفحه اینستاگرام داریم. که میتونیم اونجا با هم به بحث و تبادل نظر در مورد طراحی خودرو بپردازیم. به صفحات مسترآلیاس در فضای مجازی بپیوندید.

Leave a Comment